Zoals ik al eerder schreef, ik ben perfectionistisch. Toen ik voor onze podcast de opdracht gaf aan een grafisch designer om een logo voor ons te creëren – omdat ik dan wel weer weet dat ik óók te weinig uren heb in een dag – was ik toch niet helemaal tevreden. Dus zelf aan de slag!

Ik heb voor mijn bedrijf een premium account bij Canva, een grafisch ontwerpplatform dat wordt gebruikt om afbeeldingen, presentaties, posters, documenten en andere visuele inhoud voor sociale media te maken. Ik wist al wel wat van het platform af, omdat ik het al in gebruik had. Toch besloot ik een LinkedIn Learning cursus te volgen, genaamd ‘Learning Canva‘.

Daarin leerde ik wat handige tips om mijn designs te optimaliseren, zoals dat je de huiskleuren- en lettertypen van je merk in kunt stellen en die telkens terug kunt laten komen.

Het design van grafisch ontwerper Daphne Lippmann

Dit is het logo waar grafisch ontwerper Daphne Lippmann mee kwam. Van tevoren had ik een Pinterest bord gemaakt met inspiratiebeelden, waaronder de microfoons en de lip. Toch voelde dit niet aan als de juiste stijl voor ons. Aangezien de ontwerper hier zelf wel blij mee was, heb ik toch besloten zelf iets te maken. Zo kan ik garanderen dat Marieke en ik allebei achter ons logo staan.

Ik ben aan de slag gegaan met het bestaande logo. Hierboven is mijn denkproces te zien. Met behulp van de feedback van Marieke zijn we tot na een aantal uurtjes puzzelen tot het volgende resultaat gekomen:

De final versie van het logo van De Mooie Podcast

Hier zijn we heel blij mee. We hebben bewust nagedacht over onze doelgroep (vrouwen van 15-35 jaar). De roze kleur is een overwegend vrouwelijke kleur, die zowel speels als passioneel wordt gezien. De biologische effecten van rood zijn stimulerend en activerend. De kleur verhoogt de hartslag en ademhaling en wekt eetlust op. Rood is een warme kleur die aandacht trekt en geassocieerd wordt met het lichaam. De kleur van bloed is de kleur van leven, vitaliteit, energie, kracht en passie (bron: Beeldbalie).

De twee langste lijnen wijzen naar de M van Marieke en de C van Celine. De twee microfoons staan voor twee hosts. De lip staat zowel voor de schoonheid als voor het praten.

Wij zijn hier heel blij mee, en hopen dat dit op gaat vallen en aan gaat spreken voor de luisteraar in de podcastlijsten.

Op naar het design van de website en social media!